Informasjon

INFORMASJON TIL LAGENE SOM OVERNATTER PÅ SKOLE ELLER ANNET OFFENTLIG BYGG UNDER EIDFJORD SMÅBANECUP 2019

Overnatting og kort

Lagene som skal overnatte på skole eller annet offentlig bygg, henvender seg i sekretariatet ved ankomst og får utlevert kort, T - skjorter, program og kampoppsettet. Laget får anvist plassen de skal overnatte, dersom ikke annet er avtalt på forhånd. På dørene til klasserommene på Lægreid skule og samfunnshuset, vil det være en lapp med navn på laget. På de andre overnattingsstedene der det er samme klubb som overnatter, fordeler de plassen selv.

Vi gjør oppmerksom på at overnatting på skole eller annet offentlig bygg gjelder for spillerne og laglederne. I forhold til plass, så har vi beregnet plass til spillere og 2 – 3 lagledere pr. lag. Dette på grunn av brannforsvarlige årsaker. Dere får et personlig ansvar i forhold til branntrygghet hvis det ligger flere på overnattingsstedet enn det antall som har bestilt overnatting.

Brannansvarlig i kommunen har presisert at det ikke skal være campingvogner eller telt rundt området ved Lægreid skule, Samfunnshuset og Modnen barnehage som alle ligger ved hovedbanen. Andre steder må ikke telt eller campingvogn komme for nær bygningen.

Regler for overnattingsstedene

Er en uheldig og ødelegger noe, må det erstattes. Gi beskjed i sekretariatet.Det må ryddes opp etter laget både inne og ute og bosset skal hives. Er det ikke plass i bosscontaineren, så settes bossekkene ved siden av. Det blir lagt ut bossekker som skal brukes. De som bor på Sæbø skule, ungdomshuset i Øvre Eidfjord, grendahus, ungdomshuset i Eidfjord og gamleskulen, vil finne dette på eget vaskerom.

Det er kjøkken som er tilgjengelig på noen av overnattingsstedene, men vi kan ikke garantere at det er nok kopper og fat til alle, så det kan være greit å ha med seg papptallerkener, krus og plastbestikk. Dette får en kjøpt i de lokale butikkene. Kan være lurt å ringe på forhånd å bestille, se annonse for de to butikkene i programmet. En må ordne og vaske etter seg på kjøkkenet. Det er flere lag som kan benytte samme kjøkken. Det er begrenset plass i kjøleskapene, men samarbeider en så har det gått bra tidligere år. Det er ikke kjøkken tilgjengelig i ungdomshuset som ligger i sentrum av Eidfjord.

Det kan grilles utenfor alle overnattingsstedene, men pass på at grillen blir forsvarlig slukket og at den ikke står for nær husveggen. Bruker dere engangsgrill så oppstår det en særskilt brannfare og det er særs viktig at en er sikker på at den er slukket, før dere kaster den i bosset (hvis dere er usikker på om den er slukket, så hell vann over før den kastes) Griller skal ikke stå igjen når dere reiser.



Spesielle regler for overnatting i forhold til betaling

Dere skal rydde, kaste bosset og vaske etter seg. Det vil bli satt ut vaskeutstyr der det ikke er eget vaskerom. Før dere forlater overnattingsstedet, skal dere henvende dere i sekretariatet for sjekk før avreise.

De som ikke vasker vil bli fakturert med kr. 2000,-.







Nøkler:

De som får utlevert nøkkel til overnattingsstedet, skal signere for den i sekretariatet og den som har signert skal levere den inn igjen før avreise.

Det vil ikke bli gitt ut nøkler til skolen og samfunnshuset. Modnen barnehage må ha en nøkkelansvarlig.

Parkering i området rundt hovedbanen:

Siden vi ønsker at spillerne skal ha et område mest mulig avskjermet for biler, vil det bare være mulig for de bilene som ikke kommer til å være i bruk i løpet av helgen, som får parkere inne på området rundt Lægreid skule, samfunnshus og modnen barnehage. Kontakt sekretariatet om du har en bil som ikke kommer til å bli brukt.

De som skal bo der, kan kjøre inn og lesse av bagasje og så kjøre ut igjen. Før det blir kjørt inn, må en henvende seg i sekretariatet for å få utlevert et bevis som viser at en har lov å kjøre inn for å lesse av bagasje. Beviset skal leverest tilbake i sekretariatet.

Uten beviset på at en kan kjøre inn, har parkeringsvaktene fått beskjed om ikke å slippe biler igjennom.

Håper på forståelse for at vi må ha disse reglene, for å få en mest mulig trygg turnering både for store og små. Ber om at reglene om innkjøring blir ivaretatt selv om en ankommer før parkeringsvaktene starter sine vakter fredag og etter at de er gått av vakt i løpet av helgen.

Grusbanen blir avsatt til parkering. Kommer dere før anvisning for parkering på grusbanen er satt opp, parker fornuftig.

Det er noen få biler som vil få lov å kjøre inn å parkere ved idrettshallen og det er de som sitter i sekretariatet og som er avhengig av bil + evt. de som er avhengig av å parkere på plass for handikappede og som skal bo på området.

Vær så snill og ikke” klandre” parkeringsvaktene, de håndhever kun reglene som turneringsledelsen har satt for turneringen om parkering. Viser også til info i programmet om parkering.

Vakttelefon for de som overnatter

kl. 22.00 – 08.00

Turneringsleiar 462 95 108

Telefon kl. 08.00 – 22.00:

Kari Hovland: 913 86 874

Merethe Eriksen: 952 33 538

Før avreise:

Ingen kan forlate overnattingsstedet uten å få det godkjent av de som har ansvar for overnatting.

Hvis en bare reiser, så vil en bli fakturert for kr. 3000.-.

Kommentarer